21. září 2018

JE ČAS ÍSŤ DOMOV! ČO MYSLÍTE? - Sergej Mihál

14. září 2018

EVANJELIUM JE VÝSOSTNÁ BOŽIA MOC.

Nie ľudská snaha povedať niekomu niečo o Bohu. 
A toto mnohí absolútne ignorujú, alebo nechápu. 

Veľmi som šťastný, ak je dnes kedykoľvek a kdekoľvek možné ešte niekomu zvestovať evanjelium. Dokáže zmeniť a zachrániť aj ten najzbabranejší život, aký si len dokážeme predstaviť. O tom, AKÚ OBROVSKÚ MOC MÁ EVANJELIUM, nám hovorí príbeh dvoch lotrov, ktorí boli ukrižovaní spolu s Pánom Ježišom. 

Lukáš 23:33-43 A keď prišli na miesto, zvané Lebka alebo Umrlčia hlava, tam ho ukrižovali, aj tých zločincov, jedného po pravej a druhého po ľavej strane. A Ježiš hovoril: Otče, odpusť im, lebo nevedia, čo robia! A deliac si jeho rúcho hodili oň los. A ľudia stáli a dívali sa. A posmievali sa mu s nimi aj pohlavári a hovorili: Iným spomáhal, nech spomôže sám sebe, ak je on Kristus, ten vyvolený Boží! Aj vojaci sa mu posmievali prichádzajúc a ocot mu podávajúc a hovorili: Ak si ty ten kráľ Židov, pomôž si! A bol aj nápis napísaný nad ním, písmom gréckym, latinským a hebrejským: Toto je kráľ Židov. A jeden z tých povesených zločincov sa mu rúhal a hovoril: Či nie si ty Kristus? Spomôž sám sebe i nám! A ten druhý odpovedal, karhal ho a riekol: Či sa ani ty nebojíš Boha, pretože si v tom istom odsúdení? A my, pravda, spravodlivo, lebo berieme hodnú odplatu za to, čo sme páchali, ale tento neurobil ničoho zlého. A povedal Ježišovi: Rozpomeň sa na mňa, Pane, keď prídeš vo svojom kráľovstve! A Ježiš mu povedal: AMEN TI HOVORÍM, DNES BUDEŠ SO MNOU V RAJI. 


Najväčšia svätosť a čistota vesmíru na kríži, a vedľa neho zločinci, ktorí tam spravodlivo umierali za lúpežnú vraždu. Jeden z nich to priznáva, keď hovorí, že naše odsúdenie je spravodlivé. A má pravdu. Spravodlivé je oko za oko, zub za zub a smrť za smrť. Ak teda niekoho oni dvaja zabili, je spravodlivé, že to isté urobili rímsky vojaci aj im. 

Ale čo sa tam stalo? BOH BOL NA KRÍŽI!!! A dobre vieme, že preto, lebo dobrovoľne vzal našu vinu na seba. Ale to potom znamená, že aj vinu tých dvoch lotrov, ktorí tam boli ukrižovaní spolu s ním. Avšak komu z nich to povedal? Koho z nich oslovil v posledných hodinách ich života? Koho z nich si vybral, aby mu povedal: „Sú ti odpustené tvoje hriechy“? Komu, keď vieme, že nie je vyberač osôb? Nikoho. Pán mlčal. Celý čas mlčal a zanemel ako ovca, ktorú strihajú. Avšak predsa sa tam niečo stalo. V jednej chvíli Boh nebies na kríži prehovoril: „AMEN TI HOVORÍM, DNES BUDEŠ SO MNOU V RAJI“? Z tých dvoch lotrov, si predsa len do raja vybral jedného z nich. A koho? Vybral si toho, KTO SI PREDTÝM VYBRAL JEHO. 

Dokážeme si to uvedomiť, že ten lotor v tom čase bol jediný človek, ktorý veril v Kristove zmŕtvychvstanie! Bol jediným človekom, ktorý spomenul jeho príchod! Bol jediný, ktorý celým srdcom uveril a nepochyboval, že Kristus mu všetko už odpustil! Bol jediný, ktorý veril, že na kríži vedľa neho je Boh! To celé povedal v posledných vetách svojho života: „Rozpomeň sa na mňa, Pane, keď prídeš vo svojom kráľovstve!“. 

Toto je evanjelium. Evanjelium je Božia moc a nie ľudská snaha niekomu niečo povedať o Bohu. Predtým než jeden z tých lotrov oslovil Krista, v srdci tohto lotra oslovil Nebeský Otec. A pritiahol jeho srdce ku svojmu Synovi. „Nikto nemôže prísť ku mne, keby ho nepritiahol Otec, ktorý ma poslal, a ja ho vzkriesim v posledný deň“ (Ján 6:44). A toto je tajomstvo evanjelia. Bez tohto tajomstva nám nepomôže pochodiť hoci aj celý svet. 

Pán Ježiš nám tých lotrov dal za príklad. Aby sme pochopili a uverili, že ak odpustil takému lotrovi bez dlhých slov priamo a jasne, že odpustí každému, absolútne každému z nás. Ale má to podmienku. A ju vidíme splnenú aj pri tom lotrovi. KTO BUDE O TO STÁŤ. Evanjelium nie je pre ľudí, ktorých Boh nezaujíma. Preto Písmo hovorí: 

Matúš 10:11-14 A do ktoréhokoľvek mesta alebo mestečka vojdete, dopýtajte sa, kto by v ňom bol toho hodný; a tam zostaňte, dokiaľ nevyjdete. A vchádzajúc do domu pozdravte ho. A keď bude dom hodný, nech príde naň váš pokoj; a keď nebude hodný, nech sa váš pokoj navráti k vám. A ktokoľvek by vás neprijal ani nepočul vašich slov, idúc z toho domu alebo z toho mesta vytraste prach svojich nôh. 

Vidíte dnes niekde evanjelistov, ktorí VYTRASUJÚ PRACH ZO SVOJICH TOPÁNOK na svedectvom proti mestečkám, ktoré neprijali evanjelium? Vidíte niekde evanjelistov, ktorí sa pýtajú po ľuďoch, ktorí sú hodní evanjelia, aby počuli o najmocnejšom skutku Božej lásky? 

Preto všetko, čo bolo doteraz povedané, potrebujeme uvidieť v Písme to, čo sme tam ešte nikdy nevideli. 

Zjavenie 22:11-17 Kto robí neprávosť, nech len robí neprávosť ešte; a kto špiní, nech špiní ešte; a spravodlivý nech činí spravodlivosť ešte, a svätý nech sa posvätí ešte. A hľa, prídem skoro a moja odplata so mnou, aby som odplatil jednému každému podľa toho, aký bude jeho skutok. Ja som Alfa i Omega, počiatok i koniec, prvý i posledný. Blahoslavení, ktorí (perú svoje rúcha a) činia jeho prikázania, aby mali právo k drevu života a aby vošli bránami do mesta. A vonku budú psi a čarodejníci a smilníci a vrahovia a modlári a každý, kto má rád a činí lož. Ja, Ježiš, som poslal svojho anjela, aby vám toto svedčil po zboroch. Ja som koreň a rod Dávidov, hviezda, jasná a ranná. A Duch a nevesta hovoria: Príď! A ten, kto počuje, nech povie: Príď! A kto žízni, nech príde, a kto chce, nech berie vodu života zadarmo. 

Ako je to možné, že tam nie je: „Kto robí neprávosť, nech ide ku krížu“? Ako je to možné, že tam nie je: „Kto je špinavý nech počúva evanjelium“? Ale naopak, kto žije v hriechu nech v ňom žije ďalej, kto je špinavý nech len špiní ďalej, ale kto je svätý Kristov nech sa ešte posvätí, a spravodlivý nech sa ešte ospravedlní. Viete prečo je to tak??? 

Lebo všetko má svoj čas. A čas prišiel aj týmto naším dňom. Prišiel moment v dejinách vesmíru a celého ľudstva, aby sme spolu s Duchom Svätým hovorili: „Príď Pane Ježišu“. A viete prečo máme toto hovoriť??? Lebo to povedal Boh. Lebo žiadny kráľ si neotvára dvere, keď niekam prichádza. Vždy mu dvere slávnostne otvárajú. A tým, že voláme spolu s Duchom Svätým: „Príď Pane Ježišu“! Svojmu Kráľovi otvárame dvere, aby pre nás prišiel. 

Avšak je naozaj mnoho kresťanov, ktorí tajomstvá Božích časov chápu tak, akoby žiadne jeho časy neexistovali. Donekonečna budú hovoriť o evanjelizácii sveta a dokonca aj vtedy, keď Boh hovorí: „Príď Pane Ježišu“! Oni vždy povedia: „Nie, my ešte máme prácu. Máme tu ešte celý svet, kde už každý človek môže od rána do večera čítať a počúvať o Bohu všetky pravdy, aké len chce, kedy sa doslova môže zabarikádovať doma Bibliami, aby o Bohu nepočul. Ale my stále budeme donekonečna hovoriť: „Dajme najesť sýtym, tým, ktorí nemajú štipku hladu po Bohu“. 

Moje srdce je vtedy veľmi rozrušené. Lebo celý život som kázal evanjelium od svojich 20 rokov a dnes mám 58. Ja inak ani neviem existovať. Ale keď prišla doba, kedy Boh hovorí, že ideme domov, že je čas aby sa nevesta pripravila pre svojho Ženícha na svadbu v nebi a my odpovedáme: „NIE“! Lebo máme ešte mnoho evanjelizačnej práce, VŽDY MA TO ZDRVÍ. Ak nám Boh hovorí o svadbe v nebi, nemôžeme mu povedať: „Sorry, my ešte na Zemi máme prácu“. To je urážka nebies. V poriadku, budeme ju robiť, ale bez neho. A môžeme si kázať evanjelium koľko len chceme, ale ak dáme práci pre Boha prednosť pred Bohom samým, to je modlárstvo ako hrom. Ak tieto veci dnes nepochopíme ani z textov Písma, ku ktorým nás priamo a bez okľuky vedie Duch Svätý, že čo máme robiť a čo hovoriť, vtedy nám zostane to, čomu sme dali prednosť. 

Ja chcem ísť domov. Pre toto som prišiel na svet a pre toto som sa narodil, aby som bol na veky s Ním. Nevesta Kristova sa nevydáva za prebudenie sveta, ona si berie jej Spasiteľa. A keď nám Boh hovorí, že pre nás prichádza Ženích z nebies, aby sme mu otvorili svoje srdce a pripravili sa, neodpovedajme mu, že sorry, my máme ešte iného ženícha, toho na Zemi, ktorý volá sa „pán evanjelizácia“ a aký je fantastický, v Budapešti bolo okolo neho desať tisíc ľudí. 

Môžte ak chcete, celý môj článok odbiť a šíriť o mne, že hovorím proti kázaniu evanjelia. Ja som však niečo také nikdy v minulosti ani dnes, nepovedal. Povedal som, že ak dnes dáme na váhu svojho srdca Boha nebies a prácu pre Boha nebies, nesmie prevážiť práca, ale ON. To je celé. Lebo ak je naozaj čas ísť domov a my nebudeme mať zbalené ... tak :-)



Zdroj: Sergej Mihál - Facebook